1. Innehållstrategi
För att skapa innehåll som är relevant och värdefullt för våra besökare börjar vi med att utveckla en innehållstrategi. I vår innehållstrategi identifierar vi våra målgrupper, deras behov och intressen, samt de ämnen vi vill täcka.
2. Research
När vi har en klar bild av vad vi vill skriva om börjar vi göra research. Vi samlar in information från en mängd olika källor, bland annat experter, branschorganisationer och statliga myndigheter.
3. Skrivande
När vi har samlat in tillräckligt med information börjar vi skriva. Vi använder ett tydligt och lättläst språk så att våra besökare kan förstå vårt innehåll.
4. Granskning
När vi har skrivit en första version av innehållet granskar en redaktör det. Redaktören ser till att innehållet är korrekt, aktuellt och relevant för våra målgrupper.
5. Design
När innehållet har granskats designas det av en designer. Designern ser till att innehållet är visuellt tilltalande och passar Lånens webbplats och andra kanaler.
6. Publicering
När innehållet har designats publiceras det
7. Uppföljning
Vi följer upp våra redaktionella inlägg för att se hur de presterar. Vi analyserar data från våra webbplatsbesök för att identifiera vilka inlägg som är mest populära och effektiva.
8. Förbättringar
Vi använder datan från våra analyser för att förbättra vårt redaktionella innehåll. Vi kan till exempel göra innehållet mer relevant för våra målgrupper, förbättra språket eller lägga till mer visuellt innehåll.
- Innehållsansvarig
Simon har ett stort intresse för finans och ekonomi och har sedan 2020 varit innehållsansvarig på Lånen.se. Simon har sedan tidigare en högskoleexamen som webbredaktör och ser i dagsläget till att innehåll och data på Lånen.se är korrekt och alltid uppdaterad.